Trata dunha exposición de 50 retratos nas beiras do Támesis nas que os protagonistas vense celebrando o seu cumpreanos, a súa graduación ou simplemente tomando algo con familiares e amigos. Nelas, todos parecen despreocupados e felices, pero, cal é a realidade tras estas imaxes? Pero detrás destas fachadas hai unha dura realidade: son as últimas fotos que estas persoas fixeron antes de quitarse a vida.
(1)
A iniciativa ten como obxectivo concienciar á cidadanía sobre os estigmas que rodean o suicidio para tentar evitalo. Para iso, aínda que os primeiros signos sexan invisibles, a campaña quere axudar a deter os suicidios falando máis sobre iso, porque pode axudar á xente a pedir axuda. (2)
Ademais da exposición, a organización tamén puxo en marcha unha campaña en televisión, cine, aire libre, prensa escrita e redes sociais para amplificar a súa mensaxe. Podes ver o spot a continuación. (1)
O suicidio é un grave problema de saúde pública, un fenómeno global que se reproduce en todos os países.
E é que o suicidio é a primeira causa de morte non natural no mundo; No País Vasco morre unha persoa cada dous días (184 en total, en 2020) e unha por semana en Navarra (42 en 2020). No Estado español, os datos aumentan ata os 10 suicidios ao día, mentres que no mundo unha persoa decide quitarse a vida cada 40 segundos. No caso de Gran Bretaña morren por este motivo 125 persoas á semana.
En España, o Ministerio de Sanidade puxo en marcha o 10 de maio unha liña telefónica de condutas suicidas (024), baixo o lema 'Chamada á vida'. Desde entón, atendeu máis de 34.000 chamadas, das cales 1.500 foron derivadas aos servizos de emerxencias 112, e identificou un total de 585 suicidios en curso.
Segundo os datos do Ministerio, o teléfono atende na actualidade unhas 300 chamadas ao día. A liña 024 está en funcionamento as 24 horas do día, os sete días da semana e todos os días do ano.
É gratuíto, accesible, inmediato, confidencial e conta con expertos, para apoiar a persoas con condutas suicidas, familiares e amigos e intervir, se é necesario, en situacións complexas de alto risco.
(2)
Bibliografía:
1: «La última foto», una campaña que demuestra que el suicidio a veces no se ve como todos pensamos. Disponible en: https://lacriaturacreativa.com/2022/06/23/la-ultima-foto-una-campana-que-demuestra-que-el-suicidio-a-veces-no-se-ve-como-todos-pensamos/
2: La campaña británica "La última foto" demuestra que el suicidio no es como la gente cree. Disponible en: https://www.eitb.eus/es/noticias/internacional/detalle/8941444/la-campana-britanica-la-ultima-foto-demuestra-que-suicidio-no-es-como-gente-cree/
I1: «La última foto», una campaña que demuestra que el suicidio a veces no se ve como todos pensamos. Disponible en: https://lacriaturacreativa.com/2022/06/23/la-ultima-foto-una-campana-que-demuestra-que-el-suicidio-a-veces-no-se-ve-como-todos-pensamos/
V1: Suicidal Doesn't Always Look Suicidal. Disponible en: https://youtu.be/6Jihi6JGzjI
Ningún comentario:
Publicar un comentario
Nota: só un membro deste blog pode publicar comentarios.