9.12.22

O conecta 72

Os coidados posteriores a unha alta continuan coa chamada de enfermería do centro de saude nun período menor de 72 horas, no chamado conecta 72.

O conecta 72 é un programa deseñado para conseguir que a información das altas hospitalarias dos pacientes de calqueira patoloxía sexa recibida, de forma automática, aos profesionais tanto de medicina como de enfermería dos centros de saúde. Ademáis de poder mellorar a continuidade asistencial a través da realización, nas primeiras 72 horas posteriores a alta, dunha consulta telefónica por parte do enfermeiro/a de atención primaria. 

A continuidade dos coidados é unha das parte máis importantes da asistencia ao paciente no que se produce unha coordinación eficaz entre os diferentes profesionais e organizacións para poder mellorar a calidade asistencial para os pacientes. 

Así mesmo esto mellora a comunicación entre a enfermeira de atención primaria e o paciente tras a alta hospitalaria, ao tempo que procurase a integración de profesionais de distintos niveis asistencias o que permitirá mellorar a continuidade dos coidados. Desta maneira prestase a cidadanía unha continuidade dos coidados que contribue a: 

  • Mellorar a calidade asistencial dos pacientes de alta. 
  • Aumentar a relación e confianza entre os pacientes e os profesionais da asistencia sanitaria. 
  • Facilitar e axilizar a integración e continuidade dos coidados dos pacientes tras a alta hospitalaria. 
  • Prevenir e intervir precozmente ante os problemas de sude tras a alta hospitalaria. 
  • Homoxeneizar a práctica asistencial tras a alta. 

Na chamada asistencial a enfermeira do centro de saude seguirá unhas pautas para poder comprobar todas as recomendacións da alta aportadas ao paciente, e poder detectar a súa vez complicacións ou problemas de xeito precoz. 

  1. Valoración dos diagnósticos pendentes de resolver. 
  2. Valoración do coñecemento e manexo da medicación prescita. 
  3. Valoración do coñecemento no manexo de drenaxes, curas, vías, sondas, osixenoterapia, orteses ou outros. 
  4. Xestión das citas de enfermería de atención primaria se fose necesario. 
  5. Confirmación e orientación das citas pendentes que aparecen no informe de alta. 
Toda a información obtida pola enfermería de atención primaria será recollida nun informe que estará ao alzance do resto dos profesionais de saude para poder coñecer a evolución posterior a alta do paciente. 

Bibliografía 

  1. de Saúde C de S-SG. Conecta 72 - Consellería de Sanidade - Servizo Galego de Saúde [Internet]. Sergas.es. [citado o 9 de decembro de 2022]. Dispoñible en: https://www.sergas.es/Asistencia-sanitaria/Conecta-72?idioma=es
  2. de Sanidade-SERGAS C. Página no operativa - Consellería de Sanidade - Servizo Galego de Saúde [Internet]. Sergas.es. [citado o 9 de decembro de 2022]. Dispoñible en: https://www.sergas.es/Asistencia-sanitaria/A--Programa-Conecta-72